Promoted Tweet WK 2014 in Brazilië kost $600.000

Tweetje kopen?

Het WK 2014 in Brazilië laat nog ongeveer een jaar op zich wachten, maar nu de Confederations Cup inmiddels achter ons ligt komen er steeds meer voorbereidingen op gang.

Ook Twitter ziet mogelijkheden geld te verdienen aan het evenement, met behulp van de zogenaamde Promoted Tweets. Dit zijn verkapte reclameboodschappen, die zowel op de tijdlijn van gebruikers, als bovenaan de lijst met updates te zien zijn.

Twitter start voor het eerst met een (blinde) veiling voor een live evenement, om zoveel mogelijk geld op te halen.

Enorm bereik via Twitter

Het WK 2014 in Brazilië biedt merken en bedrijven de mogelijkheid zich op een prachtige manier te presenteren. Het is uiteraard mogelijk om specifieke segmenten aan te spreken, bijvoorbeeld op basis van hun locatie, of trefwoorden in de biografie.

Er zijn drie verschillende pakketten beschikbaar, waarmee u het mogelijk is om voor een wereldwijd bereik te zorgen. De ‘winnaar’ van de veiling zal z’n tweet in meer dan 50 landen verspreiden. De waarde hiervan wordt geschat op $600.000, waardoor het vooral de wereldwijd bekende merken zijn die hier oren naar zullen hebben. Het aantal beschikbare Promoted Tweets is beperkt, waardoor ene veiling de meest eerlijke, maar ook meest lucratieve vorm van verkoop lijkt.

Goud, zilver en brons

Er zijn drie pakketten beschikbaar, waarbij Goud zorgt voor een zestal Promoted Tweets, met een looptijd van zes dagen (waaronder de halve finale en finale). De waarde hiervan wordt geschat op $3,6 miljoen. De veiling start bij een minimale waarde van iets meer dan $3 miljoen.

De pakketten samen worden geschat op een waarde van meer dan $8 miljoen, wat zorgt voor een minimale waarde van $510.000, per Promoted Tweet! Twitter verwacht het komende jaar in totaal voor $950 miljoen aan advertentie-inkomsten te genereren.